Benvinguts al Plural
Centre de masculinitats de l'Ajuntament de Barcelona
Canvis a "Recomanació: 🎭 The Second Woman - Festival Grec"
Descripció (Català)
-
-
🗓️ 6 i 7 de juliol
⏰ Representació ininterrompuda des de les 18 h del dissabte, 6 de juliol, fins a les 18 h del diumenge, 7 de juliol
Una actriu i una escena única, però repetida cent vegades amb cent partenaires diferents durant les 24 hores d’un dia. Ho voleu veure en escena o de ben a prop, a la pantalla?
Sinopsi
Aquest espectacle no pretén donar respostes tancades sobre el tema sinó generar disparadors i interrogants que ens permetin pensar-nos des d’altres llocs socials possibles. No entenc els homes va de sentiments, resistències i contradiccions. És una obra de teatre documental que evidencia com es perceben els homes a ells mateixos, i on el 98% del text escènic són els relats dels participants d’una investigació de llarga durada amb un enfocament antropològic. Verónica Pallini ha realitzat més de 30 entrevistes a homes cisgènere en les ciutats de Buenos Aires i Barcelona, 5 focus groups amb, aproximadament, 50 participants en total, entre ambdues ciutats. A Barcelona, s’han convocat dos laboratoris de treball en els quals es va plasmar en un pla performatiu i teatral el que es va reflexionar en les trobades. Després de deu mesos d’assaig neix aquesta obra de teatre documental interpretada per actors no professionals que intenta obrir un espai on els homes relatin les seves vivències individuals i col·lectives.
L’experiència que viureu en aquest espectacle no és només teatral, sinó també cinematogràfica i, més enllà de l’anècdota i la repetició, ens posa davant dels ulls els mecanismes de poder de gènere i els privilegis masculins. Sobre l’escenari, una actriu, María Hervás, que, durant una jornada completa rep, un rere l’altre, un centenar de companys d’escena, des d’actors professionals fins a molts altres que no ho són, amb els quals representa el mateix ritual: la conversa entre una parella la relació de la qual ha perdut tota la creativitat i el romanticisme, que pren com a punt de partida l’escena d’un film dels anys setanta. O potser no serà sempre exactament la mateixa escena, perquè els diàlegs estan escrits per fomentar la variació i fer possibles formes diverses de moviment. El que passi (dur, però no violent, i amb contingut verbal sexual inclòs) ho veureu en format complet a l’escenari. Però si voleu veure el detall del gest que delata una emoció, haureu de girar la vista cap a la pantalla situada al costat de l’escena. Tots dos llenguatges, doncs, es complementen en una funció pensada perquè el públic pugui entrar i sortir de la sala quan ho consideri convenient. Qui es quedi una bona estona a la butaca, però, potser comprovarà que, més enllà de les diferències, potser tots els participants que s’identifiquen amb el paper masculí reprodueixen un mateix comportament, comparteixen un mateix estat emocional o reaccionen de maneres similars quan se senten amenaçats.
Tot ha estat idea d’Anna Breckon, una artista independent, cineasta, estudiosa del cinema i crítica, que és doctora en Teoria del Cinema Queer i Feminista per la Universitat de Sydney, i de Nat Randall, una artista que treballa en la intersecció de la performance, el vídeo i el cinema. Vist el 2023 passat al Young Vic londinenc amb l’actriu Ruth Wilson, l’espectacle va causar sensació.
Una coproducció del Grec 2024 Festival de Barcelona i el Teatro Central de Sevilla.
Organitza
Festival Grec (activitat independent del centre Plural)
Fitxa Artística
Cocreació: Nat Randall & Anna Breckon. Guió i direcció: Anna Breckon & Nat Randall. Direcció de vídeo: EO Gill & Anna Breckon. Operació de càmera: EO Gill. Disseny de la il·luminació: Amber Silk & Kayla Burrett. Composició del so: Nina Buchanan. Escenografia: FUTURE METHOD STUDIO. Disseny original del pentinat i el maquillatge: Sophie Roberts. Produït per: Performing Lines
Equip Barcelona
Interpretació: María Hervás.
Ajudantia de direcció: Rita Molina. Coordinació dels participants: Eva García (ComuArt). Regidora de participants:Sienna Vila. Maquillatge i assistent de l'actriu: Núria Llunell. Regidora: Marta Colell. Coordinació tècnica: Guillem Gelabert. Productora executiva: Jenny Vila (La Mecànica). Direcció de producció: BITÒ. Fotografia: Juanlu Real DuotuóPerfil de persones a qui es dirigeix
Públic General
💵Cost de l'activitat
20€-30€
👥Format de l'activitat
Presencial al Teatre Lliure de Montjuïc (Passeig de Santa Madrona, 40-60)
-
+
🗓️ 6 i 7 de juliol
⏰ Representació ininterrompuda des de les 18 h del dissabte, 6 de juliol, fins a les 18 h del diumenge, 7 de juliol
Una actriu i una escena única, però repetida cent vegades amb cent partenaires diferents durant les 24 hores d’un dia. Ho voleu veure en escena o de ben a prop, a la pantalla?
Sinopsi
L’experiència que viureu en aquest espectacle no és només teatral, sinó també cinematogràfica i, més enllà de l’anècdota i la repetició, ens posa davant dels ulls els mecanismes de poder de gènere i els privilegis masculins. Sobre l’escenari, una actriu, María Hervás, que, durant una jornada completa rep, un rere l’altre, un centenar de companys d’escena, des d’actors professionals fins a molts altres que no ho són, amb els quals representa el mateix ritual: la conversa entre una parella la relació de la qual ha perdut tota la creativitat i el romanticisme, que pren com a punt de partida l’escena d’un film dels anys setanta. O potser no serà sempre exactament la mateixa escena, perquè els diàlegs estan escrits per fomentar la variació i fer possibles formes diverses de moviment. El que passi (dur, però no violent, i amb contingut verbal sexual inclòs) ho veureu en format complet a l’escenari. Però si voleu veure el detall del gest que delata una emoció, haureu de girar la vista cap a la pantalla situada al costat de l’escena. Tots dos llenguatges, doncs, es complementen en una funció pensada perquè el públic pugui entrar i sortir de la sala quan ho consideri convenient. Qui es quedi una bona estona a la butaca, però, potser comprovarà que, més enllà de les diferències, potser tots els participants que s’identifiquen amb el paper masculí reprodueixen un mateix comportament, comparteixen un mateix estat emocional o reaccionen de maneres similars quan se senten amenaçats.
Tot ha estat idea d’Anna Breckon, una artista independent, cineasta, estudiosa del cinema i crítica, que és doctora en Teoria del Cinema Queer i Feminista per la Universitat de Sydney, i de Nat Randall, una artista que treballa en la intersecció de la performance, el vídeo i el cinema. Vist el 2023 passat al Young Vic londinenc amb l’actriu Ruth Wilson, l’espectacle va causar sensació.
Una coproducció del Grec 2024 Festival de Barcelona i el Teatro Central de Sevilla.
Organitza
Festival Grec (activitat independent del centre Plural)
Fitxa Artística
Cocreació: Nat Randall & Anna Breckon. Guió i direcció: Anna Breckon & Nat Randall. Direcció de vídeo: EO Gill & Anna Breckon. Operació de càmera: EO Gill. Disseny de la il·luminació: Amber Silk & Kayla Burrett. Composició del so: Nina Buchanan. Escenografia: FUTURE METHOD STUDIO. Disseny original del pentinat i el maquillatge: Sophie Roberts. Produït per: Performing Lines
Equip Barcelona
Interpretació: María Hervás.
Ajudantia de direcció: Rita Molina. Coordinació dels participants: Eva García (ComuArt). Regidora de participants:Sienna Vila. Maquillatge i assistent de l'actriu: Núria Llunell. Regidora: Marta Colell. Coordinació tècnica: Guillem Gelabert. Productora executiva: Jenny Vila (La Mecànica). Direcció de producció: BITÒ. Fotografia: Juanlu Real DuotuóPerfil de persones a qui es dirigeix
Públic General
💵Cost de l'activitat
20€-30€
👥Format de l'activitat
Presencial al Teatre Lliure de Montjuïc (Passeig de Santa Madrona, 40-60)